חווית קנייה בבית מרקחת

בימים עברו מכרו בבית מרקחת תרופות עם מרשם ומוצרים משלימים, שלקוח עשוי להזדקק להם כאשר הינו חולה.

היום בתי מרקחת הם "סופר" בזעיר אנפין למוצרי איפור, קוסמטיקה, דרמוקוסמטיקה, בישום ומגוון המוצרים המשלימים לפארמה מתוספי תזונה דרך מוצרי תינוקות ועד גרבונים. 

עיצוב בית מרקחת, עיצוב בנהריה, עיצוב פנים, הגשת אישורים למשרד הבריאות, מידוף, בית מרקחת בריאות, תרופות, רישוי, VICHY, דרמוקוסמטיקה, איפור, עמידר, משרד הבריאות,

בית מרקחת בריאות ברחוב הרצל בנהריה: מחלקת דרמוקוסמטיקה מגוונת. 

חנויות (ואני לא סתם משתמשת במילה חנויות) לממכר בישום, איפור וקוסמטיקה משקיעות סכומי עתק בנראות של החלל, בייחוד בתאורה, בשל הקורלציה בין איכות המוצר ומחירו לבין החלל שאליו נכנסים הלקוחות. המטרה הינה העשרת חווית הקנייה של הלקוחות. 

השאלה הנשאלת: האם בבתי מרקחת יש חווית קנייה? מהי בכלל חווית קנייה? מדוע היא נחוצה? 

חווית קנייה היא מידת התחושה וההרגשה של מקבל שירות.

חוויית קנייה מתבססת על מרכיבים אובייקטיבים כמו התרשמות ממראה, סדר, גודל, צבע, אירגון מדף, ניקיון, תאורה, ונוחות בד בבד עם חוויית המקום כגון: מראה, שמע, ריח וגירויים אחרים לבין מרכיבים סובייקטיבים שהם מידת הפרשנות של המרכיבים האובייקטיבים יחד עם איכות השירות של נותן השירות.

כלומר, חווית הקנייה היא שילוב מתואם של חווית עיצוב עשירה עם איכות שירות

את המרכיבים האובייקטיבים ניתן לשדרג עם שינוי משמעותי בתכנון ועיצוב הפנים של חלל. ידוע שלקוח שנהנה להיות במקום כלשהו ויישאר בו יותר – יקנה יותר וירצה לחזור שוב ושוב לאותו מקום. 

חשוב לזכור שהיום ניתן לקנות כל שנרצה (חוץ מתרופות) באינטרנט מבלי לצאת מהבית ועד שאנשים כבר יוצאים מהבית, הם מצפים לחווית קנייה שתצדיק את המאמץ. 

אז איך משפרים את חוויית הקנייה בבתי מרקחת? יוצרים אחת!

הלכנו ובדקנו: מה חווית העיצוב היום בבתי המרקחת? ובכן, ישנם כמה סוגים:

  • בפארמים הגדולים יש חווית "ניקיון וסטריליות" או במילים אחרות: מעברים ארוכים וגבוהים של מדפים עמוסים מוצרים. כל המידוף נראה אותו הדבר, מואר בתאורה לבנה בוהקת ובעל "ניקיון ויזואלי" כאשר חווית העיצוב נקיה ומינימליסטית.

כמה זמן ירצו לקוחות להישאר במקום כזה? מה חווית הקנייה שלהם?  

  • בפארמים המקומיים יש חווית עיצוב הפוכה דווקא: עומס ויזואלי ומנטלי: מדפים עמוסים לעייפה במוצרים ותצוגות, הריהוט עשוי מחומרים שונים (חומר וצבע) ולעיתים ללא הגיון: מדפי ברזל, מדפי עץ, זכוכית, חובקי מדף בצבע אחד ובמעבר אחר – צבע אחר. במקומות אלה לקוחות חוזרים בעיקר בשביל חווית השירות: ההכרות האישית עם הרוקחים, הרגשת החמימות והנאמנות למקום. 

אז מהי חווית הקנייה פה? האם היא יכולה להשתפר?

בהחלט!!!!

בעוד עולם הקמעונות צועד לקראת הענקת ערך מוסף ומשמעות ללקוחות, גם הרשתות וגם בתי המרקחת המקומיים יכולים להעניק ללקוחות את הסיפור האישי שלהם: לא עוד בית מרקחת לבן וסטרילי (זה הם מקבלים בבתי החולים) או בית מרקחת כזה שמאורגן טלאי על טלאי – כי אם יצירת את הסיפור האישי של בית המרקחת.

עיצוב בית מרקחת, עיצוב בנהריה, עיצוב פנים, הגשת אישורים למשרד הבריאות, מידוף, בית מרקחת בריאות, תרופות, רישוי, VICHY, דרמוקוסמטיקה, איפור, עמידר, משרד הבריאות,

עיצוב בית מרקחת, עיצוב בנהריה, עיצוב פנים, הגשת אישורים למשרד הבריאות, מידוף, בית מרקחת בריאות, תרופות, רישוי, VICHY, דרמוקוסמטיקה, איפור, עמידר, משרד הבריאות, מחיצה אקוסטית

עיצוב בית מרקחת, עיצוב בנהריה, עיצוב פנים, הגשת אישורים למשרד הבריאות, מידוף, בית מרקחת בריאות, תרופות, רישוי, VICHY, דרמוקוסמטיקה, איפור, עמידר, משרד הבריאות,

בית מרקחת בנהריה ששמו "בית מרקחת בריאות" והעיצוב שלו שמח ומשדר בריאות. 

כבר מהכניסה ניתן לראות שחווית הקנייה פה שמחה, המעברים רחבים, המידוף בגובה העין, הצבעים עליזים ומלאי חיים שנותנים ללקוחות הרגשה נעימה של בית. חווית הקנייה פה מועצמת כאשר מכל מקום ניתן לראות את הרוקח/צוות העובדים ששים לסייע לכל בקשה. 

 

עיצוב בית מרקחת, עיצוב בנהריה, עיצוב פנים, הגשת אישורים למשרד הבריאות, מידוף, בית מרקחת בריאות, תרופות, רישוי, VICHY, דרמוקוסמטיקה, איפור, עמידר, משרד הבריאות,

לא צריך "להמתין לתורכם", צרו קשר איתי עוד היום לראות יחד איך ניתן לשפר את חווית הקנייה בבית המרקחת שלכם: קונספט סדור בעל תכנון פנים נכון, מיתוג איכותי והשקעה בעיצוב פנים.