תכנון מרפאת שיניים, עיצוב מרפאת שיניים, מרפאת שיניים בשרון, מרפאת שיניים בכרכור, תכנון פנים, עיצוב פנים, מרפאות שיניים מעוצבות, מרפאת שיניים מעוצבת, חדר טיפולים רופא שיניים, פציינט

תכנון חווית השהייה במרפאת שיניים

היום נהוג לראות יותר ויותר מרפאות שיניים שמשקיעות תקציבים לא מעטים לשכור את שירותיה של מעצבת פנים לשיפוץ/תכנון ועיצוב של מרפאות השיניים בכדי להנעים את חווית המטופלים בהגעה למרפאה, בהמתנה לטיפול ובטיפול עצמו ולא רק במרפאות גדולות בקופות החולים. תכנון ועיצוב של מרפאת שיניים הוא פרויקט מורכב ויש להשקיע בו מחשבה ותשומת לב. להלן כמה דגשים:

מרפאת שיניים, בדרך כלל, מורכבת ממינימום של שלושה עד ארבעה חללים: חלל הכניסה/קבלה/המתנה (שגם אותו ניתן לחלק באמצעים פשוטים יחסית), חדר הטיפולים, מטבחון ושירותים.

המתנה לרופא השיניים – חווייה נעימה או מורטת עצבים?

מהניסיון האישי שלי כמטופלת/כממתינה, חלל המתנה חשוב שיהיה נעים לעין וגם נוח לשהייה בו. מיקומו יכול להיות בגבו אל חדר הטיפולים או לפחות עם הפנים ל"נוף" נעים ולא אל כיסא הטיפולים ומיכשור הרופא, מה שיכול להעלות חרדה.

אוירה נעימה ורגועה יכולה להיות מושגת באמצעות שילוב צבעים הרמוני, באמצעות אביזרים כמו תמונות, טפט רגיל או תלת מימדי, באמצעות תאורה שוטפת נעימה או תאורת אוירה ממוקדת, באמצעות חפצי אומנות, מוזיקה נעימה ושקטה ומיזוג מותאם לאיזור.  חשוב ביותר להתאים למקום ריהוט נוח לישיבה, שולחן להנחה של מסמכים ו/או כתיבה וחתימה עליהם ומגזינים בנושאים שונים.

מטופל שממתין באוירה של נינוחות נכנס לטיפול כאשר הוא פחות חרד ונוח לו להגיע לטיפול הבא עם הזיכרון והחוויה הנעימה לעתיד.

תכנון מרפאת שיניים, עיצוב מרפאת שיניים, מרפאת שיניים בשרון, מרפאת שיניים בכרכור, תכנון פנים, עיצוב פנים, מרפאות שיניים מעוצבות, מרפאת שיניים מעוצבת, קבלת קהל, כניסה למרפאת שיניים, פינת המתנה, פינת המתנה לרופא שיניים
המתנה לרופא השניים – חוויה נוחה ונעימה, עם הגב אל חדר הטיפולים ועם הפנים אל קירות מעוצבים ואל נוף של מרכז מסחרי שוקק. צילום: מיה חבקין

חדר טיפולים מזמין ומרגיע במרפאת שיניים

חדר הטיפולים צריך שיהיה מזמין עבור המטופל ולשם כך יש לטפל במספר אלמנטים מהותיים: מיקום הכיסא, שימוש בעיצוב בצבעים נעימים, העמדה של ריהוט בצורה מיטבית ותאורה נכונה.

מיקום הכיסא חשוב מאוד כבסיס לתכנון נכון של חדר הטיפולים. חשוב למקם אותו בשני האופנים: פתוח וסגור. מסביבו יש לאפשר מעבר תקין של מינימום 90 ס"מ, גם לרופא וגם לצוות המסייע. כמו כן, יש למקם את הכיסא עם גישה ישירה ופנויה להגעה עבור הפציינט. התנועה בחדר הטיפולים היא קריטית עבור הרופא לעבודה מהירה, יעילה, נוחה ומיטבית: קיבוע מכשיר הרנטגן במיקום נוח לפתיחה: צילום וקיפול, גישה ישירה ומהירה לכיור ולמיכשור שלא נמצא על הרהיט הנייד, גישה נוחה למכשיר פיתוח/צפייה בצילום שמופק עקב צילום ואפילו… מיקום מדויק של פח האשפה! כל אלה לא מובנים מאליו כלל.

תאורה נכונה משפיעה בהחלט על מיטביות הטיפול ויש לתת על כך את הדעת. יש לקיים שיווי משקל נכון בין התאורה הטבעית לתאורה המלאכותית בהתאם לשעות הפעילות של המרפאה. יש לתכנן תאורה היקפית מספקת ותאורה ממוקדת מעל כיסא הפציינט. ואם עסקינן במקום שמעל כיסא הפציינט.. התקרה. בזמן הטיפול, ברוב הזמן, נאלץ המטופל להביט בתקרה כי זה "הנוף" שעיניו יכולות לראות. רוב התקרות הן גבס רציף ו/או תקרה אקוסטית סטנדרטית. אפשר וניתן לעצב את התקרה ואת הקיר ממול לפציינט באופן שיהיה מעניין (לא עמוס) וישרה עליו רוגע. ניתן להשתמש בתקרות אקוסטיות צבעוניות, בציור על תקרה רציפה, באלמנטים תלת מימדיים שתלויים מהתקרה, בתקרה מתוחה עם תאורה אחורית ויש עוד הרבה עיצובים מעניינים שניתן ליישם. אנחנו בחרנו לצבוע את אריחי הגבס בצבעי הקונספט של המרפאה!

תכנון מרפאת שיניים, עיצוב מרפאת שיניים, מרפאת שיניים בשרון, מרפאת שיניים בכרכור, תכנון פנים, עיצוב פנים, מרפאות שיניים מעוצבות, מרפאת שיניים מעוצבת, חדר טיפולים רופא שיניים, פציינט

מיקום מרכזי של כיסא המטופל ומעבר רחב של 90 סמ מכל צד. שימוש בתקרה מעניינת וצבעונית לטובת המטופל, שזה הנוף שהוא צופה בו במהלך הטיפול. צילום: מיה חבקין

השקעה בתכנון נכון של המרפאה ובעיצובה יוצר אצל המטופל תחושה של השקעה בו עצמו. כאשר מטופל מגיע למרפאה מזמינה, נעימה ומחבקת הוא מרגיש בבית. בגישה כזו יהיה לו נעים וטוב להגיע פעמים נוספות ועם חיוך, כי כעת החיוך שלו יפה יותר!